lu.se

Filosofiska institutionen

Humanistiska och teologiska fakulteterna | Lunds universitet

    Funktionell källkritik i skolan

    2017-05-31

    En grupp studenter från bl.a. masterprogrammet i kognitionsvetenskap har utvecklat en modul i ett lärspel som ska utveckla källkritik hos eleverna.

    En artikel om projektet har publicerats i Skolvärlden. Där intervjuas förutom en av studenterna också Agneta Gulz, som är professor i kognitionsvetenskap och den som leder Educational Technology Group och utvecklingen av lärspelet Historiens väktare.

    Senaste nyheterna

    Presentation om syntolkning på Bokmässan
    2017-09-25
    Jana Holsanova, docent i kognitionsvetenskap, är en av redaktörerna av boken Syntolkning – ...

    Stipendium för forskning om visselblåsare och ny teknologi
    2017-09-13
    Cathrine Felix, universitetslektor i mänskliga rättigheter och praktisk filosofi, har tilldelats ...

    Schimpanser och djurparksbesökare imiterar varandra lika mycket
    2017-08-22
    I motsats till tidigare forskning som visat att apor trots uttrycken “apa efter” eller “härmapa” är ...

    Forskning om hur datorer och mobiltelefoner formar mänskligt minne
    2017-08-03
    Erik J. Olsson och Ylva von Gerber deltar hösten 2017 i en tvärvetenskaplig forskningsgrupp vid ...

    Korpar kan planera som människoapor
    2017-08-02
    En artikel av Can Kabadayi och Mathias Osvath har publicerats i tidskriften Science och fått stor ...

    Fler nyheter