Svärdfisken undersökt på Biologiska museet
Den här artikeln är över 5 år gammal, och informationen kan därför vara inaktuell. Den svärdfisk som för knappt en vecka sedan flöt iland vid Falsterbokanalen i Skåne har undersökts på Biologiska museet vid Lunds universitet. Magsäcken var tom. Misstanken är att svärdfisken dött av svält. Maria Mostadius, museiintendent vid Biologiska museet på Arkivcentrum Syd på Gastelyckan i Lund, berättar att
https://www.lu.se/artikel/svardfisken-undersokt-pa-biologiska-museet - 2026-06-25
