Digitala hjälpmedel i skolan kan både hjälpa och stjälpa
Publicerad den 18 april 2017
Läs intervjun om potentialen och riskerna med digitala hjälpmedel i skolan. Agneta Gulz, professor och forskare i kognitionsvetenskap vid Lunds universitet, blir intervjuad av Lunds universitets forskningsmagasin Fokus Forskning.
- Det finns en alltför vanlig uppfattning om att det digitala har ett egenvärde för undervisning, men det finns inget pedagogiskt värde i sig i digitala verktyg. Sanningen är att bra digitala lärverktyg kan stödja lärandeprocesser på ett oerhört kraftfullt sätt, dåliga kan tyvärr med lika stor kraft stjälpa lärandet, säger Agneta Gulz.
Läs hela intervjun <link http: www.fokusforskning.lu.se digitala-hjalpmedel-i-skolan-kan-bade-hjalpa-och-stjalpa>här.
2024-04-16
Peter Gärdenfors i Filosofiska podden om lusten att förstå
2024-04-04
Erik Persson i Filosofiska rummet om vad vi får göra i rymden
2024-03-21
Trond Arild Tjøstheim i Filosofiska podden om medvetandet
2024-03-18
Primatologen Frans de Waal har avlidit
2024-03-12
Peter Gärdenfors om lekens betydelse för lärandet