Fjärrundervisning och lärande på distans
Publicerad den 3 april 2020
Senaste avsnittet av podden Mycket hjärna handlar om skillnaden mellan fjärr- och distansundervisning. Hur påverkar dessa situationer lärande, och hur stor roll spelar social närvaro och interaktivitet?
Medverkar gör som vanligt Betty Tärning, forskare i kognitionsvetenskap vid Filosofiska institutionen, Björn Sjödén, lektor i utbildningsvetenskap vid Högskolan i Halmstad och doktor i kognitionsvetenskap, och Kalle Palm, gymnasielärare i fysik, filosofi och matematik samt kognitionsvetare.
<link https: soundcloud.com user-929025103-345680994 fjarrundervisning-och-larande-pa-distans external-link-new-window>Lyssna på poddavsnittet här.
2025-11-20
Peter Gärdenfors om djur som skrattar
2025-11-20
Lediga doktorandtjänster i praktisk filosofi och kognitionsvetenskap
2025-11-13
Erik J Olsson invald i tyskt sällskap för främjande av vetenskapsteori
2025-11-07
Tre filosofer vid institutionen får medel från Vetenskapsrådet
2025-11-06
Agneta Gulz i Sveriges Radio: Så borde skolan fungera
