Funktionell källkritik i skolan
Publicerad den 31 maj 2017
En grupp studenter från bl.a. masterprogrammet i kognitionsvetenskap har utvecklat en modul i ett lärspel som ska utveckla källkritik hos eleverna.
En artikel om projektet har publicerats i <link http: skolvarlden.se artiklar sa-ska-elever-lara-sig-att-granska-kallor>Skolvärlden. Där intervjuas förutom en av studenterna också Agneta Gulz, som är professor i kognitionsvetenskap och den som leder Educational Technology Group och utvecklingen av lärspelet Historiens väktare.
2025-05-27
Agneta Gulz i Vetenskap & Hälsa: Barn lär sig sämre via skärm
2025-05-27
Mark Alfano om skvaller i Filosofiska podden
2025-05-09
Peter Gärdenfors tilldelas Natur & Kulturs debattbokspris
2025-04-23
Erik Persson i Filosofiska podden: Vad är liv?
2025-04-22
Betty Tärning Sveriges Radio om att läsa eller lyssna