Funktionell källkritik i skolan
Publicerad den 31 maj 2017
En grupp studenter från bl.a. masterprogrammet i kognitionsvetenskap har utvecklat en modul i ett lärspel som ska utveckla källkritik hos eleverna.
En artikel om projektet har publicerats i <link http: skolvarlden.se artiklar sa-ska-elever-lara-sig-att-granska-kallor>Skolvärlden. Där intervjuas förutom en av studenterna också Agneta Gulz, som är professor i kognitionsvetenskap och den som leder Educational Technology Group och utvecklingen av lärspelet Historiens väktare.
2025-10-02
Valentina Fantasias projekt "MEET" får stöd av LMK-stiftelsen
2025-10-02
Peter Gärdenfors i Sveriges Radio
2025-09-18
Kan djur skratta?
2025-09-18
Se inspelningarna från årets Pufendorf-föreläsningar med Robert Brandom.
2025-08-25
Melina Tsapos i Fri Tankes podcast om konspirations-teorier, kunskap och tillit