Funktionell källkritik i skolan
Publicerad den 31 maj 2017
En grupp studenter från bl.a. masterprogrammet i kognitionsvetenskap har utvecklat en modul i ett lärspel som ska utveckla källkritik hos eleverna.
En artikel om projektet har publicerats i <link http: skolvarlden.se artiklar sa-ska-elever-lara-sig-att-granska-kallor>Skolvärlden. Där intervjuas förutom en av studenterna också Agneta Gulz, som är professor i kognitionsvetenskap och den som leder Educational Technology Group och utvecklingen av lärspelet Historiens väktare.
2025-11-21
Kognitionsforskare vid institutionen får projektmedel från Vetenskaps-rådet
2025-11-20
Peter Gärdenfors om djur som skrattar
2025-11-20
Lediga doktorandtjänster i praktisk filosofi och kognitionsvetenskap
2025-11-13
Erik J Olsson invald i tyskt sällskap för främjande av vetenskapsteori
2025-11-07
Tre filosofer vid institutionen får medel från Vetenskapsrådet
