Tekniken kan minska kunskapsglappet
Publicerad den 8 januari 2014
Debattartikel i Huvudstadsbladet av Björn Sjödén, doktorand vid LUCS, Filosofiska institutionen:
"Tekniken kan frigöra resurser till det människan gör bäst, som att peka på samband, fördjupa, engagera, stödja och ge mening åt kunskapen. Vägen dit går genom att lyfta in mer av det eleverna redan gör på fritiden – på datorer, mobiler och pekplattor – i ett sammanhang som sätter den pedagogiska utvecklingen i samklang med den tekniska."
<link http: www.lucs.lu.se wp-content uploads sjoden_newspaper_2013.pdf i huvudstadsbladet av björn>Läs artikeln här.
2025-10-02
Valentina Fantasias projekt "MEET" får stöd av LMK-stiftelsen
2025-10-02
Peter Gärdenfors i Sveriges Radio
2025-09-18
Kan djur skratta?
2025-09-18
Se inspelningarna från årets Pufendorf-föreläsningar med Robert Brandom.
2025-08-25
Melina Tsapos i Fri Tankes podcast om konspirations-teorier, kunskap och tillit