Tekniken kan minska kunskapsglappet
Publicerad den 8 januari 2014
Debattartikel i Huvudstadsbladet av Björn Sjödén, doktorand vid LUCS, Filosofiska institutionen:
"Tekniken kan frigöra resurser till det människan gör bäst, som att peka på samband, fördjupa, engagera, stödja och ge mening åt kunskapen. Vägen dit går genom att lyfta in mer av det eleverna redan gör på fritiden – på datorer, mobiler och pekplattor – i ett sammanhang som sätter den pedagogiska utvecklingen i samklang med den tekniska."
<link http: www.lucs.lu.se wp-content uploads sjoden_newspaper_2013.pdf i huvudstadsbladet av björn>Läs artikeln här.
2025-05-27
Agneta Gulz i Vetenskap & Hälsa: Barn lär sig sämre via skärm
2025-05-27
Mark Alfano om skvaller i Filosofiska podden
2025-05-09
Peter Gärdenfors tilldelas Natur & Kulturs debattbokspris
2025-04-23
Erik Persson i Filosofiska podden: Vad är liv?
2025-04-22
Betty Tärning Sveriges Radio om att läsa eller lyssna