Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "kritiskt tänkande" gav 1544 sökträffar

Kusplan-personcentrerat-forhallningssatt-palliativ-vardfilosofi

Kursplan  Fakulteten för hälso­ och livsvetenskap  Institutionen för hälso­ och vårdvetenskap  4VÅ270 Personcentrerad vård och palliativt förhållningssätt, 7,5  högskolepoäng  Person­centered care and palliative approach, 7.5 credits  Huvudområde  Vårdvetenskap  Ämnesgrupp  Omvårdnad/omvårdnadsvetenskap  Nivå  Avancerad nivå  Fördjupning  A1N  Fastställande  Fastställd av Fakulteten för hälso­ och

https://www.student.med.lu.se/sites/student.med.lu.se/files/kusplan-personcentrerat-forhallningssatt-palliativ-vardfilosofi.pdf - 2025-07-08

No title

LUNDS UNIVERSITET Box 117 221 00 Lund Tel 046-222 00 00 www.lu.se Lunds universitet | Produktion: Institutionen för kulturvetenskaper | Fotografer: Lasse Strandberg, Johan Bävm an | Tryck: M edia-Tryck, Lund, februari 2019. Idé- och lärdomshistoria LUNDS UNIVERSITET | KOMPETENSPROFIL Examen En filosofie kandidatexamen består av universitetsstudier i tre år på grundnivå, varav tre terminer (1,5 år)

https://www.kultur.lu.se/fileadmin/user_upload/kultur/Kompetensprofiler/ILH_2019_webb.pdf - 2025-07-07

Bedomning-av-ansokningar-pedagogiska-akademin

Den pedagogiska akademins kriterier för bedömning av pedagogisk skicklighet avseende meriterad och excellent lärare Kans l i S Detta beslut ersätter tidigare styrdokument Dnr S 2011/342 Den pedagogiska akademins kriterier för bedömning av pedagogisk skicklighet avseende meriterad och excellent lärare Behörighetskrav för läraranställning Behörig att anställas som professor och universitetslektor vi

https://www.sam.lu.se/internt/sites/sam.lu.se.internt/files/bedomning-av-ansokningar-pedagogiska-akademin.pdf - 2025-07-08

Bedomning av ansokningar pedagogiska akademin

Kans l i S Detta beslut ersätter tidigare styrdokument Dnr S 2011/342 Den pedagogiska akademins kriterier för bedömning av pedagogisk skicklighet avseende meriterad och excellent lärare Behörighetskrav för läraranställning Behörig att anställas som professor och universitetslektor vid samhällsvetenskapliga fakulteten är den som har visat pedagogisk skicklighet samt genomgått högskolepedagogisk utb

https://www.sam.lu.se/internt/sites/sam.lu.se.internt/files/bedomning_av_ansokningar_pedagogiska_akademin.pdf - 2025-07-08

Sasoa-utbildningsplan-2016-06-09-from-v17

Dnr U 2016/267 Socialhögskolan A. Utbildningsplan för masterprogram i socialt arbete (Degree of Master of Science (120 credits), major: Social Work) Omfattning: 120 högskolepoäng Nivå: Avancerad Programkod: SASOA Utbildningsplanen för masterprogrammet i socialt arbete har fastställts av samhällsvetenskapliga fakultetsstyrelsen 2012-09-27. Utbildningsplanen är reviderad av dekanus 2015-01-28 2016-0

https://www.soch.lu.se/sites/soch.lu.se/files/sasoa-utbildningsplan-2016-06-09-from-v17.pdf - 2025-07-08

UTVÄRDERING AV SI-VERKSAMHETEN VID LUNDS UNIVERSITET 2016/17

Samverkansinlärning/Supplemental Instruction (SI) är en pedagogisk metod som syftar till att öka genomströmningen i svåra kurser. Metoden uppstod i USA vid University of Missouri Kansas City i mitten på 1970-talet och har därefter spridits till mer än 1500 högre lärosäten i ett trettiotal länder (Martin, 2008). Kort kan SI sägas vara ett studentdrivet komplement till ordinarie undervisning vid hög

Kp ksmc25 vt20

Kursguide - Course Syllabus • • • • Fastställande Kursplanen är fastställd av Styrelsen för institutionen för service management och tjänstevetenskap 2019-09-11 att gälla från och med 2020-01-01, vårterminen 2020. Allmänna uppgifter Kursen ingår i kandidatprogrammet i service management och är en obligatorisk kurs under termin två för samtliga inriktningar. Kursens mål För godkänt resultat på kurs

https://www.ses.lu.se/sites/ses.lu.se/files/kp_ksmc25_vt20.pdf - 2025-07-08

Vt13-kp-ksma45-2012-12-13

• • • • 1. Fastställande Kursplanen är fastställd av Samhällsvetenskapliga fakultetens styrelse 2011-12-15 och senast reviderad 2012- 12-13 av Styrelsen för institutionen för service management. Den reviderade kursplanen gäller från och med 2013-01-01. Utbildningsområde: Samhällsvetenskapligt 100% Ansvarig institution: Inst för Service Management 2. Allmänna uppgifter Kursen ingår ej i huvudområde

https://www.ses.lu.se/sites/ses.lu.se/files/vt13-kp-ksma45-2012-12-13.pdf - 2025-07-08

Lunds-universitets-strategi-for-utbildning-pa-grundniva-och-avancerad-niva-for-2025-2027

Lunds universitets strategi för utbildning på grundnivå och avancerad nivå för 2025-2027 FÖRSÄTTSSIDA STYRDOKUMENT Lunds universitets strategi för utbildning på grundnivå och avancerad nivå för 2025 – 2027 Typ av styrdokument: Strategi Definition av typen av styrdokument: Strategier innehåller övergripande visioner och mål, kan ange prioriteringar, pekar ut en riktning, är till sin karaktär aktive

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2025-06/lunds-universitets-strategi-for-utbildning-pa-grundniva-och-avancerad-niva-for-2025-2027.pdf - 2025-07-08

Alumniundersokning lokal

Microsoft Word - Rapport_5.0.doc Anna Åkesson - en alumniundersökning Centrum fö r genusvetenskap 2 Innehåll Inledning.................................................................................................................................................. 2 Metod och tillvägagångssätt .........................................................................................................

https://www.genus.lu.se/sites/genus.lu.se/files/alumniundersokning_lokal.pdf - 2025-07-08

Demokratiuppdragets dilemman i undervisningen: En studie om normalitet och avvikelse samt reproduktionen av vär[l]den

Många lärare tycker att skolans uppdrag att utveckla både kunskaper och demokratiska värden hos eleverna är svårt att genomföra. Kan undervisning verkligen både bidra till att utveckla samhället samtidigt som skolan ska fostra, bevara och reproducera vissa normer, tankar och värden? Syftet med uppsatsen är att skildra hur elever och deras lärare beskriver och förhåller sig till bärande begrepp i

Mess54 prelim 171215

Kursguide - Course Syllabus • • • • Fastställande Kursplanen är preliminär men ännu ej fastställd. Allmänna uppgifter Kursen är en valbar kurs på tredje terminen av LUMES, Masterprogram i miljö- och hållbarhetsvetenskap, 120 högskolepoäng (Lund University International Master's Programme in Environmental Studies and Sustainability Science, 120 credits). Undervisningsspråk: Engelska Kursens mål För

https://www.lumes.lu.se/sites/lumes.lu.se/files/mess54_prelim_171215.pdf - 2025-07-08

Lunds universitets strategi för utbildning på grundnivå och avancerad nivå för 2025–2027. Beslut 202

Lunds universitets strategi för utbildning på grundnivå och avancerad nivå för 2025-2027 FÖRSÄTTSSIDA STYRDOKUMENT Lunds universitets strategi för utbildning på grundnivå och avancerad nivå för 2025 – 2027 Typ av styrdokument: Strategi Definition av typen av styrdokument: Strategier innehåller övergripande visioner och mål, kan ange prioriteringar, pekar ut en riktning, är till sin karaktär aktive

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2025-06/lunds-universitets-strategi-for-utbildning-pa-grundniva-och-avancerad-niva-for-2025-2027.pdf - 2025-07-08

Kp ksmb25 rev190130

Kursguide - Course Syllabus • • • Fastställande Kursplanen är fastställd av Styrelsen för institutionen för service management och tjänstevetenskap 2015-01-27 och senast reviderad 2019-01-30. Den reviderade kursplanen gäller från och med 2019-02-01, vårterminen 2019. Allmänna uppgifter Kursen ingår i kandidatprogrammet i service management och är en obligatorisk kurs under termin två för samtliga

https://www.ses.lu.se/sites/ses.lu.se/files/kp_ksmb25_rev190130.pdf - 2025-07-08

Beslut kriterier pedagogisk skicklighet 2023-02-02

Lägg till titel Sida 1 av 5 Fakultetsstyrelsen BESLUT Diarienummer STYR 2023/77 Datum 2023-02-02 Kriterier för bedömning av pedagogisk skicklighet avseende meriterad och excellent lärare vid Samhällsvetenskapliga fakulteten Kriterierna är fastställda av fakultetsstyrelsen 2023-02-02 och ersätter tidigare styrdokument Dnr STYR 2019/1431 daterad 2019-09-19. Behörighetskrav för läraranställning Behör

https://www.sam.lu.se/internt/sites/sam.lu.se.internt/files/2023-04/Beslut_kriterier_pedagogisk_skicklighet_2023-02-02.pdf - 2025-07-08

UTVÄRDERING AV SI-VERKSAMHETEN VID LUNDS UNIVERSITET 2019/20

Enkelt uttryckt är Samverkansinlärning (SI) en studiecirkel kopplat till en utmanande kurs. SI leds av en senior student som utformar läraktiviteter där studenterna arbetar i grupper med att förklara och förtydliga svårt kursmaterial. Målsättningen med SI, förutom förbättrade prestationer i den aktuella kursen, är att studenterna skall utveckla goda studiestrategier och bli mer självständiga i sit

GeoC08 Kursanalys 2023final

Microsoft Word - KursanalysGeoC08_2023final.docx 1 Kursanalys för GEOC08, Förorenad mark (15 hp), VT-23, Geologiska institutionen, Lunds universitet I frågeenkäten till studenterna ingick elva frågor eller påstående redovisade i sammanställningen här nedan. Sammanfattningsvis tyckte studenterna att de till stor del uppfyllt kursens mål, men synpunkter på kursens innehåll och upplägg framgår av kom

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/2024-05/GeoC08%20Kursanalys_2023final.pdf - 2025-07-08

Mevm07 sv

Kursguide - Course Syllabus Fastställande Kursplanen är fastställd av Programnämnden för masterutbildningar 2018-01-23 och senast reviderad 2019-02-21. Den reviderade kursplanen gäller från och med 2019- 02-21, vårterminen 2019. Allmänna uppgifter Kursen ges inom ramen för masterprogrammet i medicinsk vetenskap. Undervisningsspråk: Engelska Kursens mål   Medicinska fakulteten MEVM07, Medicinsk vet

https://www.lu.se/sites/www.lu.se/files/mevm07_sv.pdf - 2025-07-08

Studera i grupper - SI

Studera i grupper - SI | Studentwebben LTH Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra system. Dess

https://www.student.lth.se/stoed-och-service/studera-i-grupper-si/ - 2025-07-07

Kursanalys: Miljöövervakning (MVES04) vårterminen 2023

KursansvarigYann Cloughyann [dot] clough [at] cec [dot] lu [dot] seAdam Kristenssonadam [dot] kristensson [at] fysik [dot] lu [dot] seStatistikAntal studenter12Antal svar7Betyg7 VG, 5 GSammanfattning av kursvärderingenMycket sämre betyg än normalt. Totalt medelbetyg 2.1 (av 5).Oengagerade lärare kommenterade några.GIS och statistik hade framförallt kommentarerna att statistikövningarna var klippa

https://www.cec.lu.se/sv/kursanalys-miljoovervakning-mves04-varterminen-2023 - 2025-07-07