Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "kritiskt tänkande" gav 1520 sökträffar

Handlingsplan2016

Handlingsplan för att motverka kränkande särbehandling och diskriminering vid Institutionen för psykologi 16 DECEMBER 2016 2 INSTITUTIONEN FÖR PSYKOLOGI 1. Inledning Handlingsplanen syftar till att klargöra vilka regler som gäller för medarbetare vid Institutionen för psykologi och hur vi skall hantera konflikter och situationer där det förekommer kränkande särbehandling och diskriminering eller m

https://www.psy.lu.se/sites/psy.lu.se/files/2020-12/Handlingsplan2016.pdf - 2025-05-06

No title

Utbildningsplan för kandidatprogram i Praktisk filosofi, politik och ekonomi 1. Identifikation och grundläggande uppgifter Programmets namn: Kandidatprogram i Praktisk filosofi, politik och ekonomi Programmets omfattning: 180 högskolepoäng Nivå: G (Grundnivå) Programkod: HGPPE Beslutsuppgifter: Fastställd av prodekanen med ansvar för grundutbildningen vid de humanistiska och teologiska fakultetern

https://www.fil.lu.se/fileadmin/user_upload/fil/dokument/pdf/HGPPE-utbildningsplan.pdf - 2025-05-05

Cps utb plan 2015 20150410 sve final

Microsoft Word - CPS utb plan 2015_20150410 sve final.docx   Utbildningsplan  Masterprogram i fri konst med inriktning mot kritiska och pedagogiska studier, 120hp  1.    IDENTIFIKATION  1. Programkod: KAKPS  2. Program: Konstnärligt masterprogram i fri konst med inriktning mot kritiska och  pedagogiska studier  Huvudområde: Fri konst  3. Nivå: Avancerad   4. Omfattning i högskolepoäng: 120   5. Ut

https://www.khm.lu.se/sites/khm.lu.se/files/cps_utb_plan_2015_20150410_sve_final.pdf - 2025-05-06

Kusplan-personcentrerat-forhallningssatt-palliativ-vardfilosofi

Kursplan  Fakulteten för hälso­ och livsvetenskap  Institutionen för hälso­ och vårdvetenskap  4VÅ270 Personcentrerad vård och palliativt förhållningssätt, 7,5  högskolepoäng  Person­centered care and palliative approach, 7.5 credits  Huvudområde  Vårdvetenskap  Ämnesgrupp  Omvårdnad/omvårdnadsvetenskap  Nivå  Avancerad nivå  Fördjupning  A1N  Fastställande  Fastställd av Fakulteten för hälso­ och

https://www.student.med.lu.se/sites/student.med.lu.se/files/kusplan-personcentrerat-forhallningssatt-palliativ-vardfilosofi.pdf - 2025-05-06

Finns det plats för språk och tradition i religionsundervisningen? – Lärarstudentbloggen

Finns det plats för språk och tradition i religionsundervisningen? – Lärarstudentbloggen Hoppa till huvudinnehåll Sök Sök Stäng Meny Lärarstudentbloggen Här bloggar lärarstudenter om livet som student och framtidens skola Finns det plats för språk och tradition i religionsundervisningen? Häromdagen hade vi ett intressant seminarium om religionsundervisningens historia i Sverige. Den gängse synen (

https://lararstudent.blogg.lu.se/finns-det-plats-for-sprak-och-tradition-i-religionsundervisningen/ - 2025-05-05

No title

LUNDS UNIVERSITET Box 117 221 00 Lund Tel 046-222 00 00 www.lu.se Lunds universitet | Produktion: Institutionen för kulturvetenskaper | Fotografer: Lasse Strandberg, Johan Bävm an | Tryck: M edia-Tryck, Lund, februari 2019. Idé- och lärdomshistoria LUNDS UNIVERSITET | KOMPETENSPROFIL Examen En filosofie kandidatexamen består av universitetsstudier i tre år på grundnivå, varav tre terminer (1,5 år)

https://www.kultur.lu.se/fileadmin/user_upload/kultur/Kompetensprofiler/ILH_2019_webb.pdf - 2025-05-05

Bedomning-av-ansokningar-pedagogiska-akademin

Den pedagogiska akademins kriterier för bedömning av pedagogisk skicklighet avseende meriterad och excellent lärare Kans l i S Detta beslut ersätter tidigare styrdokument Dnr S 2011/342 Den pedagogiska akademins kriterier för bedömning av pedagogisk skicklighet avseende meriterad och excellent lärare Behörighetskrav för läraranställning Behörig att anställas som professor och universitetslektor vi

https://www.sam.lu.se/internt/sites/sam.lu.se.internt/files/bedomning-av-ansokningar-pedagogiska-akademin.pdf - 2025-05-06

Bedomning av ansokningar pedagogiska akademin

Kans l i S Detta beslut ersätter tidigare styrdokument Dnr S 2011/342 Den pedagogiska akademins kriterier för bedömning av pedagogisk skicklighet avseende meriterad och excellent lärare Behörighetskrav för läraranställning Behörig att anställas som professor och universitetslektor vid samhällsvetenskapliga fakulteten är den som har visat pedagogisk skicklighet samt genomgått högskolepedagogisk utb

https://www.sam.lu.se/internt/sites/sam.lu.se.internt/files/bedomning_av_ansokningar_pedagogiska_akademin.pdf - 2025-05-06

Sasoa-utbildningsplan-2016-06-09-from-v17

Dnr U 2016/267 Socialhögskolan A. Utbildningsplan för masterprogram i socialt arbete (Degree of Master of Science (120 credits), major: Social Work) Omfattning: 120 högskolepoäng Nivå: Avancerad Programkod: SASOA Utbildningsplanen för masterprogrammet i socialt arbete har fastställts av samhällsvetenskapliga fakultetsstyrelsen 2012-09-27. Utbildningsplanen är reviderad av dekanus 2015-01-28 2016-0

https://www.soch.lu.se/sites/soch.lu.se/files/sasoa-utbildningsplan-2016-06-09-from-v17.pdf - 2025-05-06

UTVÄRDERING AV SI-VERKSAMHETEN VID LUNDS UNIVERSITET 2016/17

Samverkansinlärning/Supplemental Instruction (SI) är en pedagogisk metod som syftar till att öka genomströmningen i svåra kurser. Metoden uppstod i USA vid University of Missouri Kansas City i mitten på 1970-talet och har därefter spridits till mer än 1500 högre lärosäten i ett trettiotal länder (Martin, 2008). Kort kan SI sägas vara ett studentdrivet komplement till ordinarie undervisning vid hög

Kp ksmc25 vt20

Kursguide - Course Syllabus • • • • Fastställande Kursplanen är fastställd av Styrelsen för institutionen för service management och tjänstevetenskap 2019-09-11 att gälla från och med 2020-01-01, vårterminen 2020. Allmänna uppgifter Kursen ingår i kandidatprogrammet i service management och är en obligatorisk kurs under termin två för samtliga inriktningar. Kursens mål För godkänt resultat på kurs

https://www.ses.lu.se/sites/ses.lu.se/files/kp_ksmc25_vt20.pdf - 2025-05-06

Vt13-kp-ksma45-2012-12-13

• • • • 1. Fastställande Kursplanen är fastställd av Samhällsvetenskapliga fakultetens styrelse 2011-12-15 och senast reviderad 2012- 12-13 av Styrelsen för institutionen för service management. Den reviderade kursplanen gäller från och med 2013-01-01. Utbildningsområde: Samhällsvetenskapligt 100% Ansvarig institution: Inst för Service Management 2. Allmänna uppgifter Kursen ingår ej i huvudområde

https://www.ses.lu.se/sites/ses.lu.se/files/vt13-kp-ksma45-2012-12-13.pdf - 2025-05-06

Demokratiuppdragets dilemman i undervisningen: En studie om normalitet och avvikelse samt reproduktionen av vär[l]den

Många lärare tycker att skolans uppdrag att utveckla både kunskaper och demokratiska värden hos eleverna är svårt att genomföra. Kan undervisning verkligen både bidra till att utveckla samhället samtidigt som skolan ska fostra, bevara och reproducera vissa normer, tankar och värden? Syftet med uppsatsen är att skildra hur elever och deras lärare beskriver och förhåller sig till bärande begrepp i

Alumniundersokning lokal

Microsoft Word - Rapport_5.0.doc Anna Åkesson - en alumniundersökning Centrum fö r genusvetenskap 2 Innehåll Inledning.................................................................................................................................................. 2 Metod och tillvägagångssätt .........................................................................................................

https://www.genus.lu.se/sites/genus.lu.se/files/alumniundersokning_lokal.pdf - 2025-05-06

Mess54 prelim 171215

Kursguide - Course Syllabus • • • • Fastställande Kursplanen är preliminär men ännu ej fastställd. Allmänna uppgifter Kursen är en valbar kurs på tredje terminen av LUMES, Masterprogram i miljö- och hållbarhetsvetenskap, 120 högskolepoäng (Lund University International Master's Programme in Environmental Studies and Sustainability Science, 120 credits). Undervisningsspråk: Engelska Kursens mål För

https://www.lumes.lu.se/sites/lumes.lu.se/files/mess54_prelim_171215.pdf - 2025-05-06

Beslut kriterier pedagogisk skicklighet 2023-02-02

Lägg till titel Sida 1 av 5 Fakultetsstyrelsen BESLUT Diarienummer STYR 2023/77 Datum 2023-02-02 Kriterier för bedömning av pedagogisk skicklighet avseende meriterad och excellent lärare vid Samhällsvetenskapliga fakulteten Kriterierna är fastställda av fakultetsstyrelsen 2023-02-02 och ersätter tidigare styrdokument Dnr STYR 2019/1431 daterad 2019-09-19. Behörighetskrav för läraranställning Behör

https://www.sam.lu.se/internt/sites/sam.lu.se.internt/files/2023-04/Beslut_kriterier_pedagogisk_skicklighet_2023-02-02.pdf - 2025-05-06

Kp ksmb25 rev190130

Kursguide - Course Syllabus • • • Fastställande Kursplanen är fastställd av Styrelsen för institutionen för service management och tjänstevetenskap 2015-01-27 och senast reviderad 2019-01-30. Den reviderade kursplanen gäller från och med 2019-02-01, vårterminen 2019. Allmänna uppgifter Kursen ingår i kandidatprogrammet i service management och är en obligatorisk kurs under termin två för samtliga

https://www.ses.lu.se/sites/ses.lu.se/files/kp_ksmb25_rev190130.pdf - 2025-05-06

UTVÄRDERING AV SI-VERKSAMHETEN VID LUNDS UNIVERSITET 2019/20

Enkelt uttryckt är Samverkansinlärning (SI) en studiecirkel kopplat till en utmanande kurs. SI leds av en senior student som utformar läraktiviteter där studenterna arbetar i grupper med att förklara och förtydliga svårt kursmaterial. Målsättningen med SI, förutom förbättrade prestationer i den aktuella kursen, är att studenterna skall utveckla goda studiestrategier och bli mer självständiga i sit

Sofie Lebech

Sofie Lebech är en dansk scenkonstnär, forskar och handledare som arbetar i fältet mellan teori, research och performance. Hon gjorde min konstnärliga PhD på Teater och Performancestudier, Københavns Universitet, och är nu lektor på Teaterhögskolan i Malmö.Lebechs konstnärliga praktik är researchbaserad och hon skriver, performer och iscensätter med fokus på reenactment, dokumentära strategier och

https://www.thm.lu.se/forskning-0/forskarteam/sofie-lebech - 2025-05-05

Mevm07 sv

Kursguide - Course Syllabus Fastställande Kursplanen är fastställd av Programnämnden för masterutbildningar 2018-01-23 och senast reviderad 2019-02-21. Den reviderade kursplanen gäller från och med 2019- 02-21, vårterminen 2019. Allmänna uppgifter Kursen ges inom ramen för masterprogrammet i medicinsk vetenskap. Undervisningsspråk: Engelska Kursens mål   Medicinska fakulteten MEVM07, Medicinsk vet

https://www.lu.se/sites/www.lu.se/files/mevm07_sv.pdf - 2025-05-06