Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "kritiskt tänkande" gav 1520 sökträffar

GeoC08 Kursanalys 2023final

Microsoft Word - KursanalysGeoC08_2023final.docx 1 Kursanalys för GEOC08, Förorenad mark (15 hp), VT-23, Geologiska institutionen, Lunds universitet I frågeenkäten till studenterna ingick elva frågor eller påstående redovisade i sammanställningen här nedan. Sammanfattningsvis tyckte studenterna att de till stor del uppfyllt kursens mål, men synpunkter på kursens innehåll och upplägg framgår av kom

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/2024-05/GeoC08%20Kursanalys_2023final.pdf - 2025-05-06

Studera i grupper - SI

Studera i grupper - SI | Studentwebben LTH Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra system. Dess

https://www.student.lth.se/stoed-och-service/studera-i-grupper-si/ - 2025-05-05

Kursanalys: Miljöövervakning (MVES04) vårterminen 2023

KursansvarigYann Cloughyann [dot] clough [at] cec [dot] lu [dot] seAdam Kristenssonadam [dot] kristensson [at] fysik [dot] lu [dot] seStatistikAntal studenter12Antal svar7Betyg7 VG, 5 GSammanfattning av kursvärderingenMycket sämre betyg än normalt. Totalt medelbetyg 2.1 (av 5).Oengagerade lärare kommenterade några.GIS och statistik hade framförallt kommentarerna att statistikövningarna var klippa

https://www.cec.lu.se/sv/kursanalys-miljoovervakning-mves04-varterminen-2023 - 2025-05-05

Presentation vardegrundsprojekt vid lu

Microsoft PowerPoint - presentation_V1 Värdegrundsprojektet Överlämning Tomas Brage Professor och Projektledare jol 2016-03-29 Vilka var värdegrundsprojektet? Beslut 2014: Prorektor Eva Wiberg Projektägare: Niels Danielsen (tom 2014), Bo Ahrén (from 2015). Styrgruppsledare: Ingrid Estrada Magnusson Projektledare: Tomas Brage och Kajsa Widén (tom 2014) Projektgrupp: Annika Rejmer, Bodil Ryderheim,

https://www.naturvetenskap.lu.se/internt/sites/naturvetenskap.lu.se.internt/files/presentation_vardegrundsprojekt_vid_lu.pdf - 2025-05-06

Utbildningsplan Kandidatprogram i praktisk filosofi, politik och ekonomi

Utbildningsplan Kandidatprogram i praktisk filosofi, politik och ekonomi Lunds universitet Humanistiska och teologiska fakulteterna HGPPE, Kandidatprogram i praktisk filosofi, politik och ekonomi, 180 högskolepoäng Bachelor Programme in Philosophy, Politics and Economics, 180 credits Program utan akademiska förkunskapskrav och med slutlig examen på grundnivå / First cycle degree programme not requ

https://www.fil.lu.se/fileadmin/user_upload/fil/dokument/pdf/Utbildningsplan_HGPPE_2022.pdf - 2025-05-05

Strategisk-plan-lunds-universitet-2017-2026

Microsoft Word - Strategisk plan 2017-2026.docx Univers i te tss ty re l sen Postadress Box 117, 221 00 Lund, Besöksadress Paradisgatan 5b,Telefon 046-222 92 59, 046-222 00 00 E-post Magnus.Ekblad@rektor.lu.se, Webbadress www.lu.se Strategisk plan för Lunds universitet 2017-2026 Lunds universitet grundades 1666 och har under århundraden varit ett centrum för bildning och lärdom. Idag räknas det ti

https://www.lu.se/sites/www.lu.se/files/strategisk-plan-lunds-universitet-2017-2026.pdf - 2025-05-06

No title

LUNDS UNIVERSITET Box 117 221 00 Lund Tel 046-222 00 00 www.lu.se www.hist.lu.se Lärarutbildning Historia LUNDS UNIVERSITET Om oss Lunds universitet är ett av Skandinaviens största universitet. Här finns över 40 000 studenter, och staden präglas av ett levande studentliv. På Historiska institutionen möter du många studenter som läser historia, från grundnivå till avancerad nivå och inom forskarstu

https://www.hist.lu.se/fileadmin/user_upload/historiska/hist/Historia/Laerarutbildning/Folder_laerarutbildning_historia_2019_web.pdf - 2025-05-05

Regeringen presenterade lovande ökning – Erik Renström

Regeringen presenterade lovande ökning – Erik Renström Hoppa till huvudinnehåll Om bloggen och tillgänglighet Sök Sök Stäng Meny Meny Erik Renström Rektors blogg Regeringen presenterade lovande ökning Det här är hösten då sektorn inte bara håller koll på de årliga budgetnyheter som regeringen presenterar i september utan också där vi spänt väntar in forsknings- och innovationspropositionen för de

https://rektor.blogg.lu.se/regeringen-presenterade-lovande-okning/ - 2025-05-05

Objektbaserat lärande (OBL)

Låt studenterna få komma i kontakt med historiska föremål. Konservator Lovisa Dal håller en replika av Uppåkrabägaren. Föregående Nästa Play Pause Museet som klassrum För gymnasium och universitetOBL eller objektsbaserat lärande är en pedagogik som används på museer och kulturinstitutioner runt om i världen. Det är en metod där museiföremål integreras i inlärningsprocessen. Pedagogiken uppmuntrar

https://www.historiskamuseet.lu.se/undervisning/objektsbaserat-larande - 2025-05-05

SI-ledare

SI-ledare | Studentwebben LTH Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra system. Dessa cookies lag

https://www.student.lth.se/mina-studier/engagera-dig/si-ledare/ - 2025-05-05

Utbildningsplan master forskning 2020 final 20191128 0

Utbildningsplan Kandidatprogram i personal- och arbetslivsfrågor Konstnärliga fakulteten KAFPS, Konstnärligt masterprogram i fri konst med inriktning mot forskningsförberedande studier, 120 högskolepoäng Master programme of Fine Arts in Artistic Research, 120 credits Program med akademiska förkunskapskrav och med slutlig examen på avancerad nivå / Second cycle degree programme requiring previous u

https://www.khm.lu.se/sites/khm.lu.se/files/utbildningsplan_master_forskning_2020_final_20191128_0.pdf - 2025-05-06

Utbildningsplan master forskning 2020 final 20191128 1

Utbildningsplan master_forskning 2020_final_20191128 Konstnärliga fakulteten KAFPS, Konstnärlig masterprogram i fri konst med inriktning mot forskningsförberedande studier, 120 högskolepoäng Master programme of Fine Arts in Artistic Research, 120 credits Program med akademiska förkunskapskrav och med slutlig examen på avancerad nivå / Second cycle degree programme requiring previous university stu

https://www.khm.lu.se/sites/khm.lu.se/files/utbildningsplan_master_forskning_2020_final_20191128_1.pdf - 2025-05-06

Larandemall kursniva

För mer information se http://kursutveckling.se/ Materialet är utarbetad inom projektet ”webbaserad kvalitetsstöd för högskolornas peda- gogiska arbete kring lärandemål, examination och läraktiviter”. Projektet finansieras av NSHU och bygger konceptuellt på ideerna kring ”Constructive Alignment” där lärandemål, läraktiviteter och examination skall hänga ihop på ett strukturerat sätt. Se http://kur

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/larandemall_kursniva.pdf - 2025-05-06

Placement report - grundniva 2011-2014

Microsoft Word - Placement report - grundnivå 2011-2014.docx Placement report 2017 Utbildningar på grundnivå 2 Svarsfrekvens Antal respondenter 1340 Antal svar 321 Svarsfrekvens 24 % Vem har svarat? Vad läste du? Antal Procent Civilekonomprogrammet 152 47,4 Ekonomie kandidatprogram 54 16,8 Systemvetenskapligt kandidatprogram 62 19,3 Fristående 21 6,5 Annat 32 10,0 Vilket var ditt huvudområde? Anta

https://www.ehl.lu.se/sites/ehl.lu.se/files/2024-02/Placement%20report%20-%20grundniva%202011-2014.pdf - 2025-05-06

Forskarutbildning i företagsekonomi

För dig som vill fortsätta dina studier efter master- eller magisterexamen finns möjlighet att gå vidare till utbildning på forskarnivå. Utbildningen på forskarnivå omfattar fyra års heltidsstudier och avslutas med en doktorsexamen, den högsta akademiska examen i Sverige. Det övergripande målet för forskarutbildningen är att utveckla doktoranden till en kritisk och självständig forskare med fördju

https://www.ehl.lu.se/organisation/foretagsekonomiska-institutionen/forskarutbildning-i-foretagsekonomi - 2025-05-06

Att skriva kursplan KUS

Att skriva kursplan Stöd för att skriva förväntade studieresultat på kurs- och delkursnivå Vad är förväntade studieresultat? Lärandemål i form av förväntade studieresultat innebär formuleringar som tillsammans uttrycker vad en student förväntas kunna, förstå, förhålla sig till och/eller vara kapabel att utföra vid slutet av en viss utbildning/kurs etc. Lärandemål kan användas för jämförelser och k

https://www.mhm.lu.se/internt/sites/mhm.lu.se.internt/files/2021-11/Att%20skriva%20kursplan%20KUS.pdf - 2025-05-06

Att studera på universitetet

Högskolepoäng, grundläggande behörighet, kurser eller program… Som ny i universitetsvärlden kan det vara mycket att tänka på. Här hittar du grundläggande information om hur det hela fungerar. Se det som en guide för dig som ska söka för första gången. Undervisningen på universitetet på och uppmuntrar till självständighet. Vid seminarier, workshops, experiment, mässor och utställningar presenterar

https://www.lu.se/studera/valja-studier/att-studera-pa-universitetet - 2025-05-06

Utbildningsplan master forskning 2020 final 20191128

Utbildningsplan Kandidatprogram i personal- och arbetslivsfrågor Konstnärliga fakulteten KAFPS, Konstnärligt masterprogram i fri konst med inriktning mot forskningsförberedande studier, 120 högskolepoäng Master programme of Fine Arts in Artistic Research, 120 credits Program med akademiska förkunskapskrav och med slutlig examen på avancerad nivå / Second cycle degree programme requiring previous u

https://www.khm.lu.se/sites/khm.lu.se/files/utbildningsplan_master_forskning_2020_final_20191128.docx - 2025-05-06

No title

För mer information se http://kursutveckling.se/ Materialet är utarbetad inom projektet ”webbaserad kvalitetsstöd för högskolornas peda- gogiska arbete kring lärandemål, examination och läraktiviter”. Projektet finansieras av NSHU och bygger konceptuellt på ideerna kring ”Constructive Alignment” där lärandemål, läraktiviteter och examination skall hänga ihop på ett strukturerat sätt. Se http://kur

https://www.ctr.lu.se/fileadmin/user_upload/ctr/pdf/policy/riktlinjerk-planer/nshu_Larandemal_061011.pdf - 2025-05-05

Forskningsfinansiering viktig del för internationell konkurrenskraft – Erik Renström

Forskningsfinansiering viktig del för internationell konkurrenskraft – Erik Renström Hoppa till huvudinnehåll Om bloggen och tillgänglighet Sök Sök Stäng Meny Meny Erik Renström Rektors blogg Forskningsfinansiering viktig del för internationell konkurrenskraft Statsbesöket med Frankrikes president Macron som gästade Lund här veckan visar det som vi ofta säger: akademi och företag i Lund har starka

https://rektor.blogg.lu.se/forskningsfinansiering-viktig-del-for-internationell-konkurrenskraft/ - 2025-05-06