Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 801 sökträffar

Betty Tärning Sveriges Radio om att läsa eller lyssna

Betty Tärning Sveriges Radio om att läsa eller lyssna Betty Tärning Sveriges Radio om att läsa eller lyssna Publicerad den 22 april 2025 Betty Tärning, forskare i kognitionsvetenskap vid Filosofiska institutionen, medverkade i radioprogrammet "I hjärnan på Louise Epstein" där hon pratade om på vilka sätt bokläsning stimulerar hjärnan och varför lästräning i skolan funkar bäst med riktiga böcker. L

https://www.fil.lu.se/article/betty-taerning-sveriges-radio-om-att-laesa-eller-lyssna - 2025-07-22

Mark Alfano om skvaller i Filosofiska podden

Mark Alfano om skvaller i Filosofiska podden Mark Alfano om skvaller i Filosofiska podden Publicerad den 27 maj 2025 Mark Alfano, Lars Mogensen och Melina Tsapos. Den amerikansk-australiensiske filosofen Mark Alfano, som är verksam vid Macquarie University i Sydney, besökte Filosofiska institutionen i mitten av maj. I samband med besöket deltog han i Filosofiska podden i ett samtal om ett av hans

https://www.fil.lu.se/article/mark-alfano-om-skvaller-i-filosofiska-podden - 2025-07-28

Erik Persson i Filosofiska podden: Vad är liv?

Erik Persson i Filosofiska podden: Vad är liv? Erik Persson i Filosofiska podden: Vad är liv? Publicerad den 23 april 2025 Lars Mogensen, Melina Tsapos, Jessica Abbott och Erik Persson. Erik Persson, forskare i praktisk filosofi vid Filosofiska institutionen, medverkar i senaste avsnittet av Filosofiska podden. Tillsammans med evolutionsbiologen Jessica Abbott samtalar han med Melina Tsapos och La

https://www.fil.lu.se/article/erik-persson-i-filosofiska-podden-vad-aer-liv - 2025-08-04

Agneta Gulz i Vetenskap & Hälsa: Barn lär sig sämre via skärm

Agneta Gulz i Vetenskap & Hälsa: Barn lär sig sämre via skärm Agneta Gulz i Vetenskap & Hälsa: Barn lär sig sämre via skärm Publicerad den 27 maj 2025 Agneta Gulz, professor i kognitionsvetenskap vid Filosofiska institutionen, intervjuades i tidskriften Vetenskap & Hälsa om skärmars påverkan på barns lärande. Läs artikeln i Vetenskap & Hälsa (öppnas i nytt fönster) Dela http://www.fil.lu.se?id=628

https://www.fil.lu.se/article/agneta-gulz-i-vetenskap-haelsa-barn-laer-sig-saemre-via-skaerm - 2025-08-09

Cognitive Science

Cognitive Science – D e p a r t m e n t o f P h i l o s o p h y C o g n i t i v e S c i e n c e GENERAL SYLLABUS 7 December 2017 1 Reg. no U 2017/631 General Syllabus for Third Cycle Studies for the Degree of Doctor in Cognitive Science This syllabus was approved by the Board of the Joint Faculties of Humanities and Theology on 7 December 2017 through the board for research studies and is compleme

https://www.fil.lu.se/fileadmin/user_upload/fil/dokument/Utbildningsdokument/General_Syllabus_Cognitive_Science_2017.pdf - 2025-08-14

Practical Philosophy

Practical Philosophy – D e p a r t m e n t o f P h i l o s o p h y P r a c t i c a l P h i l o s o p h y GENERAL SYLLABUS 7 December 2017 1 Reg. no U 2017/632 General Syllabus for Third Cycle Studies for the Degree of Doctor in Practical Philosophy This syllabus was approved by the Board of the Joint Faculties of Humanities and Theology on 7 December 2017 through the board for research studies and

https://www.fil.lu.se/fileadmin/user_upload/fil/dokument/Utbildningsdokument/General_Syllabus_Practical_Philosophy_2017.pdf - 2025-08-14