Bidrag till forskning om lärande och matematik
Publicerad den 3 november 2017
Magnus Haake och Agneta Gulz har tillsammans med Susanne Kjällander och Sofia Frankenberg, Stockholms universitet beviljats 4,5 miljoner kronor från Skolforskningsinstitutet.
De får bidrag för projektet "Digitala verktyg som metod för lärande och formativ återkoppling i samband med tidiga förmågor och grundläggande färdigheter i matematik".
Av de 94 projekt som ansökte om bidrag beviljades fem stycken, enligt <link http: www.skolfi.se forskningsfinansiering finansierade-forskningsprojekt-2017 external-link-new-window external link in new>Skolforskningsinstitutets hemsida.
2025-11-25
Valentina Fantasia om hur tekniken förändrar barns utveckling
2025-11-21
Kognitionsforskare vid institutionen får projektmedel från Vetenskaps-rådet
2025-11-20
Peter Gärdenfors om djur som skrattar
2025-11-20
Lediga doktorandtjänster i praktisk filosofi och kognitionsvetenskap
2025-11-13
Erik J Olsson invald i tyskt sällskap för främjande av vetenskapsteori
