Digitala hjälpmedel i skolan kan både hjälpa och stjälpa
Publicerad den 18 april 2017
Läs intervjun om potentialen och riskerna med digitala hjälpmedel i skolan. Agneta Gulz, professor och forskare i kognitionsvetenskap vid Lunds universitet, blir intervjuad av Lunds universitets forskningsmagasin Fokus Forskning.
- Det finns en alltför vanlig uppfattning om att det digitala har ett egenvärde för undervisning, men det finns inget pedagogiskt värde i sig i digitala verktyg. Sanningen är att bra digitala lärverktyg kan stödja lärandeprocesser på ett oerhört kraftfullt sätt, dåliga kan tyvärr med lika stor kraft stjälpa lärandet, säger Agneta Gulz.
Läs hela intervjun <link http: www.fokusforskning.lu.se digitala-hjalpmedel-i-skolan-kan-bade-hjalpa-och-stjalpa>här.
2025-11-07
Tre filosofer vid institutionen får medel från Vetenskapsrådet
2025-11-06
Agneta Gulz i Sveriges Radio: Så borde skolan fungera
2025-10-28
Tre kognitions-forskare vid institutionen får medel från Riksbankens jubileumsfond
2025-10-28
Agneta Gulz i riksdagssammanträde om läsförståelse
2025-10-02
Valentina Fantasias projekt "MEET" får stöd av LMK-stiftelsen
