Digitala hjälpmedel i skolan kan både hjälpa och stjälpa
Publicerad den 18 april 2017
Läs intervjun om potentialen och riskerna med digitala hjälpmedel i skolan. Agneta Gulz, professor och forskare i kognitionsvetenskap vid Lunds universitet, blir intervjuad av Lunds universitets forskningsmagasin Fokus Forskning.
- Det finns en alltför vanlig uppfattning om att det digitala har ett egenvärde för undervisning, men det finns inget pedagogiskt värde i sig i digitala verktyg. Sanningen är att bra digitala lärverktyg kan stödja lärandeprocesser på ett oerhört kraftfullt sätt, dåliga kan tyvärr med lika stor kraft stjälpa lärandet, säger Agneta Gulz.
Läs hela intervjun <link http: www.fokusforskning.lu.se digitala-hjalpmedel-i-skolan-kan-bade-hjalpa-och-stjalpa>här.
2025-05-27
Agneta Gulz i Vetenskap & Hälsa: Barn lär sig sämre via skärm
2025-05-27
Mark Alfano om skvaller i Filosofiska podden
2025-05-09
Peter Gärdenfors tilldelas Natur & Kulturs debattbokspris
2025-04-23
Erik Persson i Filosofiska podden: Vad är liv?
2025-04-22
Betty Tärning Sveriges Radio om att läsa eller lyssna