För dig som är student

Välkommen till Filosofiska institutionen

För att påbörja dina studier behöver du:

• Aktivera ditt Studentkonto https://passport.lu.se med hjälp av inloggningsuppgifterna från antagning.se. Studentkontot behöver du för att till exempel komma åt trådlösa nätverk, studentmejl och för att logga in på utbildningsplattformen Canvas som används i undervisningen. Här finns en guide för att hjälpa dig med aktiveringen. Om du redan har ett aktivt konto behöver du inte aktivera det igen.
  • Ta reda på var och när introduktionsmötet för din kurs är. Introduktionsmötet är obligatoriskt och om du inte kan komma måste du meddela utbildningsadministratören (filfil.luse) eller studievägledaren (studievagledarefil.luse) så att du inte förlorar din plats.
  • Se respektive kurshemsida där du hittar kursplan, schema, litteraturlista och annan information om utbildningen.
  • Om du är antagen med villkor ska du senast vid kursstart kunna visa att du har den behörighet som krävs för kursen. Du blir inte registrerad på kursen förrän du är behörig.
  • Som reserv ska du inte gå till introduktionsmötet utan att ha blivit kallad. Om du har fått en plats på kursen hör institutionen av sig till dig via mejladressen du uppgav på antagning.se. Detta görs veckan före kursstart - eller om du har gjort en sen anmälan först strax efter kursstart.
  • Om du har bestämt dig för att inte gå kursen du har blivit antagen till ska du lämna återbud på antagning.se. Gör detta så snart som möjligt så att en reserv kan få din plats istället.

I menyn till vänster hittar du fler länkar till sidor med information om det som är relevant för dig som är student på Filosofiska institutionen.

Aktivera ditt Studentkonto!

Det använder du sedan som inloggning till studentmejlen, Canvas, trådlösa nätverk och studentportalen.

Gå på introduktionsmöte

Hitta tid och lokal här. Om du inte kan komma på introduktionsmötet men vill behålla din plats ska du meddela oss!

Schema, litteraturlista och kursplan

På respektive kurshemsida hittar du viktig information om just din kurs!

Ny student i Lund?

Kolla checklistan för att vara väl förberedd!

Sidansvarig: anna.ostbergfil.luse | 2024-01-29