Wlodek Rabinowicz håller årets Hägerströmsföre-läsningar i Uppsala

Publicerad den 1 mars 2022
Wlodek Rabinowicz. Foto.

Wlodek Rabinowicz, professor emeritus i praktisk filosofi vid Filosofiska institutionen har blivit utsedd att hålla årets Hägerströmsföreläsningar i Uppsala 3-5 maj.

Filosofiska institutionen i Uppsala arrangerar vartannat år Hägerströmsföreläsningarna med en internationella erkänd filosof. Wlodek Rabinowicz håller sina tre föreläsningar på temat Incommensurability in Value, Put to Work den 3-5 maj på Humanistiska teatern i Uppsala. De olika föreläsningarnas titlar är Continuum Argument and Persistent Incommensurability (3 maj), Degrees of Commensurability (4 maj) och Probability as Value (5 maj).

Läs mer om Wlodek Rabinowiczs Hägerströmsföreläsningar här.

Bland de olika hägerströmföreläsarna genom åren återfinns många av nittonhundratalets mest framstående filosofer, såsom W. V. Quine, David Lewis, Alonzo Church, Amartya Sen, Donald Davidson, Martha Nussbaum och Hilary Putnam.