Katarina Mårtensson
Katarina Mårtensson | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/person/KatarinaMartensson/ - 2025-08-25
Filtyp
Katarina Mårtensson | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/person/KatarinaMartensson/ - 2025-08-25
Kim Borg | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/person/KimBorg/ - 2025-08-25
Linnea Khodiar | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/person/LinneaKhodiar/ - 2025-08-25
Marita Ljungqvist | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/person/MaritaLjungqvist/ - 2025-08-25
Maryam Asgarian | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/person/MaryamAsgarian/ - 2025-08-25
Paul Strand | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/person/PaulStrand - 2025-08-25
Sinikka Neuhaus | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/person/SinikkaNeuhaus/ - 2025-08-25
Tillgänglighetsredogörelse | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/tillganglighetsredogorelse/ - 2025-08-25
Ämneslärarutbildning (ÄLU) | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/utbildning/amneslararutbildningen-alu/ - 2025-08-25
Kompletterande pedagogisk utbildning (KPU) | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/utbildning/kompletterande-pedagogisk-utbildning-kpu/ - 2025-08-25
IMSCC Arkiv | Vattenhallen Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra system. Dessa cookies lagrar
https://www.vattenhallen.lu.se/arkiv/om-oss/samverkan/imscc-arkiv/ - 2025-08-25
Årskurs F-3 | Vattenhallen Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra system. Dessa cookies lagrar
https://www.vattenhallen.lu.se/arkiv/skola-arkiv/skolbesok/arskurs-f-3/ - 2025-08-25
Gymnasium | Vattenhallen Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra system. Dessa cookies lagrar i
https://www.vattenhallen.lu.se/arkiv/skola-arkiv/skolbesok/gymnasium/ - 2025-08-25
KAPSELENDOSKOPI Kapselendoskopi heter det när patienten får svälja en kamera som bara är lite större än ett piller. Det finns två olika kapselkameror (eller pillerkameror som de också kallas), en kamera för undersökning av tunntarmen och en kamera för undersökning av tjocktarmen. Kapselkamera för undersökning av tunntarmen med enbart en kamera. Kameran tar två bilder i sekunden under sin tid genom
https://www.vattenhallen.lu.se/fileadmin/vattenhallen/ARKIV/images/mediconalley/postrar_michaela/kapselendoskopi.pdf - 2025-08-25
Årsberättelse 20 24 / VATTENHALLEN SCIENCE CENTER / ÅRSBERÄTTELSE 2024 VATTENHALLEN SCIENCE CENTER / ÅRSBERÄTTELSE 2024 / Innehåll Året 2024..........................................................3 Om Vattenhallen................................................4 Besöksstatistik ...................................................5 Styrelse, vision och mål......................................6 Me
https://www.vattenhallen.lu.se/fileadmin/vattenhallen/MIRJAM/OmVattenhallen/VH_aarsberaettelse24_web.pdf - 2025-08-25
PowerPoint Presentation Chlorophyll fluorescense Fluorescens av klorofyll! Fluorescense of chlorophyll • some green leaves (e.g. basil or spinach) • ethanol (95%) or hand sanitizer • 1 mortar • 1 mortar pestle • 1 transparent glass beaker • 1 filter • 1 funnel • 1 lamp • 1 uv-lamp (or blue laser) 1. Materials Tear the leaves into small pieces, 2. put them in a mortar... ... and crush the leaves in
https://www.vattenhallen.lu.se/fileadmin/vattenhallen/MIRJAM/PDF-filer/GeoAcademy/Chlorofyll_laboration.pdf - 2025-08-25
Geo-Academy Summer School 2025 Remote sensing for vegetation monitoring Activity 1: Exploring deforestation trends in Google Earth and Global Forest Watch (approx. 30 minutes) Objective: This exercise is to engage students in exploring deforestation trends in Brazil using Google Earth Pro and Global Forest Watch . Through simple spatial analysis and visual interpretation, students may identify pat
https://www.vattenhallen.lu.se/fileadmin/vattenhallen/MIRJAM/PDF-filer/GeoAcademy/Ex1_Google_Earth_and_GFW.docx - 2025-08-25
Geo-Academy Summer School 2025 Remote sensing for vegetation monitoring Activity 2: Exploring vegetation productivity in Europe with the Copernicus Land Monitoring Service (CLMS) (approx. 30 minutes) Copernicus is the Earth Observation component of the European Union’s space programme, looking at our planet and its environment for the benefit of Europe’s citizens. The Copernicus Land Monitoring Se
GEO-ACADEMY GEO-Hub for teachers in Europe GEO-Academy is a Teachers’ Academy project funded by the Erasmus+ Programme of the European Union. REF: ERASMUS-EDU-2022-PEX-TEACH-ACA under GA No. 101104693. The European Commission’s support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be
https://www.vattenhallen.lu.se/fileadmin/vattenhallen/MIRJAM/PDF-filer/GeoAcademy/geoacademy_ICOS.pdf - 2025-08-25