Hur kan lärandet bli bättre och roligare genom att ställa frågor? Vilka frågor ska läraren ställa och hur kan elevernas frågor ses som ett mått på vad de redan kan? Är det rent av svårare att ställa bra frågor än att ge bra svar? Det är frågor som tas upp i senaste avsnittet av podden Mycket Hjärna.
Att ställa frågor – nytt avsnitt av podden "Mycket hjärna"
Publicerad den 22 oktober 2020
2023-11-20
Agneta Gulz och Magnus Haake i Skola & Samhälle om varför många av undervisningstrenderna i skolan saknar vetenskapligt stöd
2023-11-16
Betty Tärning i tidningen "Grundskol-läraren" om varför lyssnande på böcker inte kan ersätta läsandet i skolan
2023-11-07
Medel från Riksbankens Jubileumsfond och Vetenskapsrådet till tre forskare på institutionen
2023-09-26
Ledig doktorandtjänst i kognitions-vetenskap
2023-09-12
Toni Rønnow-Rasmussen invald i Institut International de Philosophie