Tekniken kan minska kunskapsglappet
Publicerad den 8 januari 2014
Debattartikel i Huvudstadsbladet av Björn Sjödén, doktorand vid LUCS, Filosofiska institutionen:
"Tekniken kan frigöra resurser till det människan gör bäst, som att peka på samband, fördjupa, engagera, stödja och ge mening åt kunskapen. Vägen dit går genom att lyfta in mer av det eleverna redan gör på fritiden – på datorer, mobiler och pekplattor – i ett sammanhang som sätter den pedagogiska utvecklingen i samklang med den tekniska."
<link http: www.lucs.lu.se wp-content uploads sjoden_newspaper_2013.pdf i huvudstadsbladet av björn>Läs artikeln här.
2024-04-23
Lisa Barrett är årets Pufendorfföreläsare
2024-04-22
Daniel C. Dennett har avlidit
2024-04-16
Peter Gärdenfors i Filosofiska podden om lusten att förstå
2024-04-04
Erik Persson i Filosofiska rummet om vad vi får göra i rymden
2024-03-21
Trond Arild Tjøstheim i Filosofiska podden om medvetandet