Agneta Gulz och Magnus Haake i Skola & Samhälle om varför många av undervisningstrenderna i skolan saknar vetenskapligt stöd
Publicerad den 20 november 2023

Agneta Gulz, professor i kognitionsvetenskap, och Magnus Haake, forskare i kognitionsvetenskap, skriver tillsammans med Björn Sjödén, doktor i kognitionsvetenskap och universitetslektor i utbildningsvetenskap, Högskolan i Halmstad, en artikel i Skola & Samhälle: "Digitalisering och nedvärderandet av läraren som kunskapsförmedlare saknar vetenskapligt stöd".
2023-12-07
Internationell postdok till Mattias Gunnemyr
2023-11-16
Betty Tärning i tidningen "Grundskol-läraren" om varför lyssnande på böcker inte kan ersätta läsandet i skolan
2023-11-07
Medel från Riksbankens Jubileumsfond och Vetenskapsrådet till tre forskare på institutionen
2023-09-26
Ledig doktorandtjänst i kognitions-vetenskap
2023-09-12
Toni Rønnow-Rasmussen invald i Institut International de Philosophie