Pedagogiska magasinet uppmärksammar forskning om digitala läromedel

Publicerad den 26 november 2019

I senaste numret av Pedagogiska magasinet, ett temanummer om digital skola, uppmärksammas forskning från <link https: www.lucs.lu.se etg external-link-new-window technology group>Educational Technology Group (ETG) i flera artiklar:
  • <link https: pedagogiskamagasinet.se teknik-ger-inte-billigare-skola external-link-new-window>Agneta Gulz, professor i kognitionsvetenskap, intervjuas om digitala läromedel.
  • <link https: pedagogiskamagasinet.se var-medveten-om-marknadskrafterna external-link-new-window sjödén och betty>Björn Sjödén, tidigare doktorand i kognitionsvetenskap vid Filosofiska institutionen, intervjuas, och kognitionsforskaren Betty Tärnings forskning uppmärksammas.
  • <link https: soundcloud.com user-929025103-345680994 nar-laromedel-blir-digitala external-link-new-window>Podden Mycket hjärna och avsnittet om digitala läromedel rekommenderas.